تبلیغات ویژه وبلاگ

۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

فدورا 11 زیبا تر از همیشه



Fedora 11 Leonidas
فدورا یک سیستم عامل رایانه ای و نام توزیعی از لینوکس است که توسط اعضای پروژۀ فدورا تولید میشود.این پروژه توسط شرکت ردهت حمایت میشود.هدف این پروژه تولید یک سیستم عامل چند منظوره است که به طور کلی از بسته های نرم افزاری رایگان ایجاد شده است.این توزیع طوری ایجاد شده که به راحتی نصب و برای کاربرد مورد نظر تنظیم شود.این کار با نرم افزار نصب و مجموعه نرم افزارهای سیستمی که کار با آنها آسان است،ممکن میشود.بسته های نرم افزاری و نرم افزارهای مورد نیاز آنها به راحتی توسط نرم افزار یام قابل دریافت می باشند.هر شش یا هشت ماه یک نسخه جدید از این توزیع تولید میشود که آخرین نسخه آن فدورا 11 با اسم رمز سلطنت است که به تازگی عرضه شده است.
تغییرات صورت گرفته در11 Fedora :
بوت در عرض 20 ثانیه . ( قابل توجه بعضی توزیع ها که ادعا میکردن سریع ترین بوت رو دارن )
نصب روی ساختار فایل ext4 به صورت پیش فرض
طراحی جدید از بوت تا زمان ورود به دسکتاپ
Plymouth بوت زیبا و جدید که نسل جدید بوت می باشد
kde 4.2.2
gnome 2.26.1
xfce 4.6
ABRT یک روش جدید برای گزارش دادن باگ
Nouveau درایور اوپن سورس nvidia که به طور پیش فرض فعال است
Presto که یک پلاگین yum می باشد که برای آپدیت سریع به کار میرود . البته قبلا بود ولی این دفعه به طور پیش فرض هست
Mozilla Firefox 3.5 Beta
Thunderbird 3 Beta
Xserver 1.6
MiniGW که به راحتی می توانید کامپایل های برنامه های ویندوزی رو در فدورا کامپایل کنید
TigerVNC
GCC 4.4, NetBeans 6.5, Python 2.6 and Git 1.6.2
Improved Volume Control که یک کنترل ولوم جدید با امکانات جدید
شما می توانید نسخه دلخواه فدورا خود را از اینجا دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به اعلامیه رسمی انتشار فدورا ۱۱ مراجعه کنید. همیچنین می توانید یادداشت انتشار فدورا ۱۱ که دربر دارنده ی اطلاعات کاملی درباره این نسخه است را از این لینک مطالعه کنید. چنانچه در نصب فدورا ۱۱ به مشکلی برخوردید می توانید به این راهنما مراجعه کنید.
بدون شک این بهترین خبر برای عاشقان سیستم عامل های متن باز در هفته های گذشته بوده است.
چرا که خبرهای بیشمار و روزانه در اطراف Windows 7 و Mac حسابی علاقمندان بیشمار سیستم عامل های متن باز را بیقرار کرده بود و حالا همه چیز برای داشتن این سیستم عامل محبوب از مجموعه سیستم عامل های بر پایه Linux در دستان شماست.
اما تغییرات خوشایند در Fedora 11 عبارتند از افزایش قابل توجه سرعت، راه اندازی سیستم عامل در 20 ثانیه! و استفاده از ext4 به عنوان سیستم فایل پیش فرض. اما ویژگی جالب این سیستم عامل آن است که حجم نصب آن در حالت حداقل ویژگی ها نزدیک به 500 مگابایت بوده و از این جهت انتخابی بسیار مناسب به شمار می آید. همچنین استفاده از GNOME و KDE نیز بر زیبایی های Fedora 11 افزوده و استفاده از آن را تا حد ممکن دلپذیر و خوشایند کرده است.
اما توصیه ما به تمام کسانی که فکر می کنند زندگی بدون Windows امکان پذیر نیست، آنست که برای یکبار هم که شده زحمت دیدن سیستم عاملی بغیر از Microsoft Windows را بخود داده و تجربه بکارگیری سیستم عاملی دیگر را برای خود به ارمغان آورند. با اینحال اگر همچنان تنبلی بر شما غلبه می کند دست کم گشتی در تصاویر Fedora 11 بزنید، بلکه کمی سرحال بیایید
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

محل قرار گیری لینک باکس زمزار و سیستم تبادل بنر







 
ساخت سال 1388 عصر ارتباط.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده