هر انسان از بدو کودکی نیاز به فراگیری اطلاعاتی در زمینه های علمی دارد . به این دانش مورد نیاز هر فرد سواد علمی گفته می شود . داشتن سواد علمی لازمه ی توانایی بشر برای زندگی کردن و حفظ سلامتی در قرن کنونی و آینده است که همان دانش همگانی است .
از سویی حق دانستن با هدف دستیابی عموم اقشار مردم به دانش همگانی بایستی مورد توجه قرار گیرد . دانشی که در رابطه با زندگی است و مفهوم متفاوتی نسبت به آموزه های متداول علمی دوران تحصیل دارد .
با گذشت سال ها از زندگی بشر ، هر روز شاهد تحولاتی در عرصه ی علم و تکنولوژی هستیم و خوشحالیم وسائلی وارد منزلمان می شود که زندگی را برای ما آسان تر می کند به طور مثال ماکروویو در چند دقیقه غذا را می پزد ، لباس شویی لباس ها را می شوید سشوار موها را خشک می کند ، جارو برقی گرد و خاک را می گیرد ، ظرف های تفلون بدون چسبندگی غذا را سرخ می کند ، تلفن همراه هم ما را در دسترس همه قرار می دهد .......
اما به راستی چند درصد از ما آگاهی لازم از چگونگی عملکرد و عوارض جبران ناپذیر استفاده از این وسایل که برای راحتی ما اختراع و تولید شده است را داریم ؟
از طرفی همه ی ما شاهد اتفاقاتی هستیم که ناشی از روش های آموزشی زودگذر دوران مدرسه ای می باشد . در صورتی که اگر آموزه های دوران مدرسه با هدف تلفیق بین علم و کاربرد آن در زندگی به همه یاد داده می شد و قوانین علوم پایه به صورت کاربردی به دانش آموزان انتقال می یافت چه بسا بسیاری از اتفاقات ناگوار مانند مرگ خاموش ناشی از تنفس گاز مونو اکسید کربن و یا بسیاری از حوادث دیگر که از عدم آگاهی علوم پایه نشأت می گیرد ، اتفاق نمی افتاد .
اکنون سؤال اینجاست ، با فراگیر شدن تحصیلات عالی حتی تکمیلی در بین افراد خانواده چگونه نسبت به اینگونه حوادث که ناشی از بی توجهی علمی به محیط اطرافمان هست ، نشانی از اثرات تحصیل وجود ندارد ؟ چگونه نسبت به میدان مغناطیسی و میدان الکتریکی موجود از طریق وسایل برقی منزلمان بی توجه ایم ؟ چرا به نوع مواد محصول خوراکی که در هر خانه ای حتما استفاده می شود ، فکر نمی کنیم ؟ چرا در مورد مواد های شوینده ای که ضد محیط زیست و انسان است و تنفس آن سرطان زاست بی خیالیم ؟
چرا مواد غذایی و حتی چای گرم را در ظروف های پلاستیکی استقبال می کنیم ؟ در حالی که مواد انعطاف دهنده ی استفاده شده در آن سرطان زاست و گرما موجب آزاد شدن مواد شیمیایی در غذای ما می شود .
رادون را می شناسید ؟ باور کنید بیش تر از آنچه فکر کنید در اطراف شما وجود دارد . رادون گاز رادیواکتیو بدون بویی است که از تخریب طبیعی اورانیوم ایجاد می شود . طبق آمار محیط زیست آمریکا ، رادون پس از سیگار از علل اصلی سرطان ریه است .
به خوشبو کننده ها توجهی نداریم که حاوی ترکیباتی مانند پارادی کلرو بنزن هستند که به کبد و ریه و کلیه ها آسیب جدی می رساند ، سمی و سرطان زا می باشند .
اگر لامپ های مهتابی به خصوص کم مصرف شکسته شوند چگونه خرده های آن را جمع می کنید ؟ با بخار جیوه ی موجود در آن ، چگونه برخورد می کنید ؟ بخار جیوه می شناسید ؟
در مورد پرتو ها و تشعشعات میکرو امواج ساطع شده از تلفن های همراه و اثرات منفی آن در مغز فکر کرده اید ؟ ...
در کتابچه های آینده به این مطالب به طور تشریحی خواهم پرداخت .
اما به راستی چرا همه ی ما نسبت به مسائل اطراف زندگی مان توجه علمی نداریم ؟ چرا خانواده هایی که در فصل زمستان با استنشاق گاز مونو اکسید کربن بخاری منزلشان در خواب مردند و لحظه ای به فکرشان نرسید که دقت کنند ؟ و خیلی از حوادث ناگوار دیگر ... من فکر می کنم و مطمئن هستم ، عدم ارتباط آموخته های دوران مدرسه ای با زندگی و تحولات تکنولوژیکی در عرصه ی تولید و غیر کاربردی آموختن مطالب درسی ، عامل همه ی این اتفاقات ناگوار می باشد .
کلیه ی موارد قید شده در جشنواره ی علوم پایه و کاربرد ها – مدرسه من در قالب فیلم مستند و تئاتر ... ارائه خواهد شد .
حال توجه شما را به هندسه و از سویی به مثلث جلب می کنم که عنوان این کتاب به مناسبت برگزاری جشنواره ی مدرسه من به صورت گزارش مستند تقدیم شما می گردد . لطفاً در مورد آن فکر کنید و نظر دهید .
این موضوع توسط رئیس گروه نجات بین المللی ARTI تهیه و توسط بخش امنیت سازمان ملل به مقامات رسمی سازمان ملل در آمریکای جنوبی و همچنین به صورت گزارش های خبری به زبان ژاپنی و فرانسوی در سطح جهان ارائه شده است .
قیمت: 1,200 تومان
روش خرید: برای خرید این مثلث جان شما را در زلزله نجات می دهد، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.