تبلیغات ویژه وبلاگ

۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

این مثلث جان شما را در زلزله نجات می دهد

این مثلث جان شما را در زلزله نجات می دهد

این مثلث جان شما را در زلزله نجات می دهد

هر انسان از بدو کودکی نیاز به فراگیری اطلاعاتی در زمینه های علمی دارد . به این دانش مورد نیاز هر فرد سواد علمی گفته می شود . داشتن سواد علمی لازمه ی توانایی بشر برای زندگی کردن و حفظ سلامتی در قرن کنونی و آینده است که همان دانش همگانی است .
از سویی حق دانستن با هدف دستیابی عموم اقشار مردم به دانش همگانی بایستی مورد توجه قرار گیرد . دانشی که در رابطه با زندگی است و مفهوم متفاوتی نسبت به آموزه های متداول علمی دوران تحصیل دارد .
با گذشت سال ها از زندگی بشر ، هر روز شاهد تحولاتی در عرصه ی علم و تکنولوژی هستیم و خوشحالیم وسائلی وارد منزلمان می شود که زندگی را برای ما آسان تر می کند به طور مثال ماکروویو در چند دقیقه غذا را می پزد ، لباس شویی لباس ها را می شوید سشوار موها را خشک می کند ، جارو برقی گرد و خاک را می گیرد ، ظرف های تفلون بدون چسبندگی غذا را سرخ می کند ، تلفن همراه هم ما را در دسترس همه قرار می دهد .......
اما به راستی چند درصد از ما آگاهی لازم از چگونگی عملکرد و عوارض جبران ناپذیر استفاده از این وسایل که برای راحتی ما اختراع و تولید شده است را داریم ؟

از طرفی همه ی ما شاهد اتفاقاتی هستیم که ناشی از روش های آموزشی زودگذر دوران مدرسه ای می باشد . در صورتی که اگر آموزه های دوران مدرسه با هدف تلفیق بین علم و کاربرد آن در زندگی به همه یاد داده می شد و قوانین علوم پایه به صورت کاربردی به دانش آموزان انتقال می یافت چه بسا بسیاری از اتفاقات ناگوار مانند مرگ خاموش ناشی از تنفس گاز مونو اکسید کربن و یا بسیاری از حوادث دیگر که از عدم آگاهی علوم پایه نشأت می گیرد ، اتفاق نمی افتاد .
اکنون سؤال اینجاست ، با فراگیر شدن تحصیلات عالی حتی تکمیلی در بین افراد خانواده چگونه نسبت به اینگونه حوادث که ناشی از بی توجهی علمی به محیط اطرافمان هست ، نشانی از اثرات تحصیل وجود ندارد ؟ چگونه نسبت به میدان مغناطیسی و میدان الکتریکی موجود از طریق وسایل برقی منزلمان بی توجه ایم ؟ چرا به نوع مواد محصول خوراکی که در هر خانه ای حتما استفاده می شود ، فکر نمی کنیم ؟ چرا در مورد مواد های شوینده ای که ضد محیط زیست و انسان است و تنفس آن سرطان زاست بی خیالیم ؟
چرا مواد غذایی و حتی چای گرم را در ظروف های پلاستیکی استقبال می کنیم ؟ در حالی که مواد انعطاف دهنده ی استفاده شده در آن سرطان زاست و گرما موجب آزاد شدن مواد شیمیایی در غذای ما می شود .
رادون را می شناسید ؟ باور کنید بیش تر از آنچه فکر کنید در اطراف شما وجود دارد . رادون گاز رادیواکتیو بدون بویی است که از تخریب طبیعی اورانیوم ایجاد می شود . طبق آمار محیط زیست آمریکا ، رادون پس از سیگار از علل اصلی سرطان ریه است .
به خوشبو کننده ها توجهی نداریم که حاوی ترکیباتی مانند پارادی کلرو بنزن هستند که به کبد و ریه و کلیه ها آسیب جدی می رساند ، سمی و سرطان زا می باشند .
اگر لامپ های مهتابی به خصوص کم مصرف شکسته شوند چگونه خرده های آن را جمع می کنید ؟ با بخار جیوه ی موجود در آن ، چگونه برخورد می کنید ؟ بخار جیوه می شناسید ؟
در مورد پرتو ها و تشعشعات میکرو امواج ساطع شده از تلفن های همراه و اثرات منفی آن در مغز فکر کرده اید ؟ ...
در کتابچه های آینده به این مطالب به طور تشریحی خواهم پرداخت .
اما به راستی چرا همه ی ما نسبت به مسائل اطراف زندگی مان توجه علمی نداریم ؟ چرا خانواده هایی که در فصل زمستان با استنشاق گاز مونو اکسید کربن بخاری منزلشان در خواب مردند و لحظه ای به فکرشان نرسید که دقت کنند ؟ و خیلی از حوادث ناگوار دیگر ... من فکر می کنم و مطمئن هستم ، عدم ارتباط آموخته های دوران مدرسه ای با زندگی و تحولات تکنولوژیکی در عرصه ی تولید و غیر کاربردی آموختن مطالب درسی ، عامل همه ی این اتفاقات ناگوار می باشد .
کلیه ی موارد قید شده در جشنواره ی علوم پایه و کاربرد ها – مدرسه من در قالب فیلم مستند و تئاتر ... ارائه خواهد شد .
حال توجه شما را به هندسه و از سویی به مثلث جلب می کنم که عنوان این کتاب به مناسبت برگزاری جشنواره ی مدرسه من به صورت گزارش مستند تقدیم شما می گردد . لطفاً در مورد آن فکر کنید و نظر دهید .
این موضوع توسط رئیس گروه نجات بین المللی ARTI تهیه و توسط بخش امنیت سازمان ملل به مقامات رسمی سازمان ملل در آمریکای جنوبی و همچنین به صورت گزارش های خبری به زبان ژاپنی و فرانسوی در سطح جهان ارائه شده است .

قیمت: 1,200 تومان

روش خرید: برای خرید این مثلث جان شما را در زلزله نجات می دهد، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید این مثلث جان شما را در زلزله نجات می دهد


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

محل قرار گیری لینک باکس زمزار و سیستم تبادل بنر







 
ساخت سال 1388 عصر ارتباط.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده