تبلیغات ویژه وبلاگ

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

ویژه نامه محرم

ویژه نامه محرم 88

مجموعه سخنرانی، مداحی، مقاله و والپیپر ویژه محرم 88

سخنرانی:

مجموعه سخنرانی درباره امام حسین (ع) از اساتید و خطبا

درسهای اخلاق از مرحوم آیت الله عبدالکریم حق شناس

مجموعه سخنرانی از استاد دانشمند - محرم 87

مجموعه سخنرانی از استاد پناهیان - محرم 87

مجموعه سخنرانی از استاد شجاعی (8) - شرح زیارت عاشورا

مجموعه سخنرانی از مرحوم علامه جعفری به زبان آذری

مجموعه سخنرانی از مرحوم علامه جعفری - پیرامون واقعه کربلا

مجموعه سخنرانی از حجت الاسلام دکتر رفیعی (5)


مداحی:


گلچین سینه زنی محرم 87 از مداحان مختلف

گلچین سینه زنی آذری از مداحان مختلف - محرم 87

گلچین روضه آذری از مداحان مختلف - محرم 87

مجموعه مداحی از حسین فخری (1)

مجموعه مداحی شیرازی (1)

گلچین سینه زنی محرم 86 - MP3

پخش آنلاین:

پخش آنلاین نواهای ویژه محرم

مقالات:

مجموعه مقالات ویژه محرم

والپیپر :

مجموعه والپیپر ویژه محرم

پخش زنده :

پخش زنده از حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)

پخش زنده از حرم مطهر حضرت ابالفضل(علیه السلام)

ادامه مطلب

۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

رسیدن به آرامش در 5 ثانیه

رسیدن به آرامش در 5 ثانیه
گاه آنقدر در اضطراب غرق می شویم که یادمان می رود می توانیم با تمرین های کوچکی حالات و تجارب کنونی خود را تغییر دهیم . همه ما خوب می دانیم که استرس تنها در سطحی خاص می تواند باعث کسب نتایج بهتری در عملکرد مان شود و در صورتی که از این سطح استرس بیشتری را داشته باشیم تنها قوای دفاعی بدن ما ضعیف می گردد و هیچ کارایی دیگری را به همراه نخواهد داشت لذا روش‏هایی که در اینجا آمده چنان سریع و تاثیر‏گذار هستند که در موقع نیاز به آسانی می‏توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال تمرینات هوازی شاید بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نگیرد یا تن آرامی کل بدن، بیش از 5 دقیقه نباشد. اگر این روش‏ها نمی‏تواند آرامش را به شما برگرداند از پنج روشی که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، استفاده کنید. هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

اگر احساس ضعف دارید دراز کشیده و پاهای خود را بالاتر از سرتان قرار دهید. اگر احساس آزردگی می‏کنید، بروید قدم بزنید. هنگامی که استرس شما شدید نیست ذهن خود را از مشکلات رها کنید تا راحت‏تر بتوانید با آنها کنار بیایید. مثلاً یک مجله تصویری ساده را بخوانید، یک فنجان چای بنوشید، به یکی از دوستان حامی خود زنگ بزنید. اگر هنوز نتوانستید نگرانی را از خود بیرون کنید از عدد صد، سه تا سه تا کم کنید. در زیر توصیه‏های دیگر ارائه شده است.
هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید.

کسب آرامش در 5 ثانیه

در این روش در واقع شما با ارسال پیام‏های مثبت به قسمت نیمه هوشیار، اعتماد درونی خود را بالا می‏برید.

1- برای خودتان این جملات را به آرامی تکرار کرده و سعی در باور کردن آنها داشته باشید.

«من به خوبی از عهده این کار بر می‏آیم.»

«من به خوبی می‏توانم با این مشکل کنار بیایم.»

2- این جملات را تا زمانی برای خود تکرار کنید که در باور شما القا شوند. در حین بیان این جملات برای خود، از ورود هر گونه افکار و نداهای درونی جلوگیری کنید و صداهایی را که مانع از تمرکز شماست تحت کنترل در آورید.

کسب آرامش در 10ثانیه:

صاف بایستید و در حین استنشاق هوا از راه بینی، بازوها را در حالت کشیده بالای سرتان برده و کف دست‏ها را به هم بزنید. در حین بازدم دست‏های خود را به آرامی پایین آورده و نوک انگشتان خود را به پهلو بزنید. زمانی که دو عمل بالا را انجام می‏دهید با خود این جمله را زمزمه کنید: «من کاملاً آرام هستم». اگر در جایی هستید که امکان تمرین در تنهایی نیست، بافت میان دو انگشت شست و انگشت اولی را فشار دهید و در حین آن نفس عمیق بکشید (این روش به زنان باردار توصیه نمی‏شود.)
اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

کسب آرامش در 20 ثانیه:

پاها را به اندازه عرض شانه‏ها باز کرده و توام با نفس عمیق پنجه پا را بلند کرده و دست‏ها را در بالای سرقرار داده و به بدن خود کاملاً کشش دهید.

در حالی که نفس خود را بیرون می‏دهید به طرف پایین خم شده و بدن را در حالت آویزان قرار دهید.

اگر ایستادن بر روی پنجه پا، باعث بر هم خوردن تعادل می‏شود آن را حذف کرده و بر روی پاها این عمل را انجام دهید.

کسب آرامش در نیم دقیقه:

صورت خود را جمع کنید (مثل این که اخم کرده‏اید) در حین این عمل دهان را باز و بسته کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید. سپس با یک لبخند ملایم این عمل را به پایان برسانید.

پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید.

در زمانی که این اعمال را انجام می‏دهید در واقع استرس‏هایی را که باعث سردرد می‏شوند کنترل می‏کنید و مغز را وادار کرده تا پیام‏های مبنی بر آرامش را به تمام نقاط بدن بفرستد.

کسب آرامش در یک دقیقه:

حتماً از قدیم شنیده‏اید که خنده برای هر دردی درمان است، پس بخندید! (می‏توانید از مجلات که دارای مطالب طنز هستند یا از فیلم‏های کمدی استفاده کنید).

اگر کتابی را مطالعه می‏کنید که بعضی از قسمت‏های آن، شما را به خنده وا می‏دارد آنها را با ماژیک علامت گذاشته و در زمان دلتنگی دوباره مطالعه کنید.


ادامه مطلب

علت قیام امام حسین(علیه السلام) چه بود ؟


علت قیام امام حسین(علیه السلام) چه بود ؟

عمده ترین علل قیام امام حسین(علیه السلام) عبارتند از :

1 . حفظ و نگهبانى از اصل اسلام . امام حسین(علیه السلام) فرمود : «إن بلیت الأُمّه براع مثل یزید فعلى الإسلام السلام ; اگر بنا باشد امت ، حاکمى مثل یزید داشته باشد ، باید فاتحه اسلام را خواند .»

و در جاى دیگر فرمود : «اگر دین جدم برپا نشود ، مگر به کشتن من پس اى شمشیرها بیایید مرا در بر بگیرید .»1

2 . امر به معروف و نهى از منکر ; قرآن مى فرماید : «شما به خاطر امربه معروف و نهى از منکر بهترین امت هستید .» امام حسین(علیه السلام) نیز یکى از اهداف قیامش را عمل به همین اصل بیان کرده است : «ارید ان امر بالمعروف و أنهى عن المنکر»2

3 . اتمام حجت به امت اسلامى ـ تا روز قیامت ـ از دیگر عوامل قیام عاشورا است . همان طور که قرآن حجت است (انعام / 157) عمل امام معصوم نیز حجت است . در زیارت آن حضرت چنین آمده است : «أُشهد أنّک على بیّنة من ربّک »3 .

4 . امام(علیه السلام) قیام کرد تا عزت و شرافت و اقتدار دین را حفظ کند ; چون قرآن عزیز و مقتدر است : «انّه لکتـب عزیز» . (فصلت / 41) امام حسین(علیه السلام) فرمود : «ألا و إنّ الدعى ابن الدعى قدرکذ بین اثنتین بین السلة و الذله هیهات من الذله »4

5 . هدایت و بشارت ، رساندن پیامِ حق به گوش مردم ، دور کردن مردم از هرگونه انحرافِ اعتقادى ، اخلاقى و.. . نیز از علل قیام آن حضرت شمرده شده است .

1 . بخشى از وصیت آن حضرت به محمدبن حنفیه .

2 . فروع کافى ، ج 4 ، ص 565 .

3 . لهوف ، سیدبن طاووس ، ص 57 .

4 . بحارالانوار ، علامه مجلسى ، ج 68 ، ص 246 ، روایت 2 باب 71 ، چاپ بیروت .
ادامه مطلب

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

آموزش بلاگر به زبان فارسی

آموزشها و مستندات بلاگر به زبان فارسی که اغلب توسط تيم بلاگر فارسی تهیه می‌شود در مستندات بلاگر فارسی جمع‌آوری می‌شوند.

فهرست مستندات

ادامه مطلب

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

سخنان امام حسين(علیه السلام)


سخنان امام حسين

نشانه هاي عاقل

امام حسين فرمود: عاقل، با کسي که مي ترسد او را دروغگو پندارد هم سخن نمي شود، از کسي که مي ترسد او را رد کند درخواستي نمي کند، به کسي که مي ترسد او را بفريبد تکيه نمي نمايد و به کسي که به اميد او اطميناني نيست اميد نمي بندد.



کمال عقل

امام حسين مي فرمايد: عقل، جز از راه پيروي حق به کمال نمي رسد.

نشانه هاي دانا و نادان

امام حسين مي فرمايد: از نشانه هاي اسباب قبولي اعمال، همنشيني با خردمندان است و از نشانه هاي اسباب ناداني، کشمکش با نابخردان است و از نشانه هاي دانا، نقادياو از گفتار خود و آگاهي او از اسرار آراي گوناگون است.


دانا کيست؟

امام حسين مي فرمايد: اگر همه گفتار دانا نيکو و بحق بود، از خود پسندي در آستانه ديوانگي قرار مي گرفت. همانا دانا کسي است که حق گويي او فراوان باشد.

صفتهاي زيبا

امام حسين مي فرمود: دانش نطفه بارور معرفت است. تجربه هاي طولاني، فزوني عقل است، شرافت همان پارسايي است. قانع بودن، آسايش تن است، هر که تو را دوست دارد، از پليدي بازت مي دارد، هر که تو را دشمن دارد، بر نابکاري واردت مي سازد.

امام حسين مي فرمايد: هر کس اين پنج چيز را نداشته باشد، از زندگي خود چندان بهره اي نمي برد: عقل، دين، ادب، شرم و خوش خلقي.


شريف ترين مردم

شخصي از امام حسين پرسيد: شريف ترين مردم کيست؟

امام فرمود: آن کس که پيش از اندرز ديگران، خود پند گيرد و پيش از بيدار باش ديگران، خود بيدار شود.

عرض کرد: شهادت مي دهم که چنين کسي سعادتمند است.


تسليم در برابر خدا

از امام حسين پرسيدند: چگونه صبح کردي؟

فرمود: صبح نمودم در حاليکه پروردگارم بالاي سرم و آتش، پيش رويم، مرگ، جوينده ام و حساب الهي فراگيرم مي باشد و چنين روزي من، در گرو کردار خويشم، نه آنچه دوست دارم پيدا مي کنم، و نه آنچه نمي پسندم از خود مي رانم و همه کارها در اختيار ديگري است. اگر بخواهد عذابم مي کند و اگر بخواهد از من مي گذرد. بنابراين کدام فقيري از من نيازمندتر است.


ايمان و يقين

شخصي از امام حسين پرسيد: فاصله ميان ايمان و يقين چقدر است؟ فرمود: چهار انگشت.

گفت: چگونه؟ فرمود: ايمان آن است که آن را مي شنويم و يقين آن است که آن را مي بينيم و فاصله بين گوش و چشم چهار انگشت است.

پرسيد: ميان آسمان و زمين چقدر است؟ فرمود: يک دعاي مستجاب.

پرسيد : ميان مشرق و مغرب چقدر است؟ فرمود: به اندازه ي سير يک روز آفتاب.

پرسيد: عزت آدمي در چيست؟ فرمود: بي نيازيش از مردم.

پرسيد: زشت ترين چيزها چيست؟ فرمود: در پيران هرزگي و بيعاري است، در قدرتمندان،درنده خويي، در شريفان، دروغگويي، در ثروتمندان، بخل است و در عالمان حرص.


اوصاف مومن

امام حسين مي فرمايد: حقا که مومن ، خدا را حافظ خود گرفته و گفتار او را آيينه خود گزيده است. گاهي در اوصاف مومنان چشم مي دوزد و گاهي در ويژگيهاي سرکشان مي نگرد. از اينرو بهره وري او از کلام خدا، در لطايف و در ژرفاي معرفت خود غوطه ور است، از هوشمندي خود، در بلنداي يقين جايگزين است و در پاکي خود استوار است.

توکل

از امام حسين (ع) روايت شده است: عزت و بي نيازي از جايگاه خود بيرون آمده به گردش پرداختند، چون با توکل برخورد نمودند و در آن مقيم گشتند.


تسليم در برابر گزينش خدا

به امام حسين (ع) عرض شد ابوذر مي گويد: براي من، فقر محبوبتر از بي نيازي و مريضي، محبوبتر از سلامتي است. حضرت فرمود: خداي متعال ، ابوذر را رحمت کند، اما من مي گويم: هرکس به نيک گزيني خدا براي او مطمئن شود، جز آنچه را خدا برايش گزيده است آرزو نمي کند.



· خير دنيا و آخرت

امام حسين (ع) مي فرمايد: خداوند به هر کس راستگويي و نيکخويي و پاکدامني و پاک خوري روزي کند خير دنيا و آخرت را ويژه او ساخته است.



· بهترين عبادت

امام حسين (ع) مي فرمايد: جمعي خدا را از شوق بهشت مي پرستند، اين عبادت سوداگران است و گروهي خدا را از بيم دوزخ مي پرستند، اين عبادت بردگان است و مردمي هم خدا را از روي شکر مي پرستند. اين عبادت آزادگان و بهترين عبادت است.


پاداش عبادت

امام حسين فرمود: هر کس خدا را آنگونه که حق پرستش اوست بپرستند، خدا از فيض خود به او بالاتر از آرزوها و کفايتش ارزاني دارد.


کبريايي ازآن خداوند است

يک نفر به امام حسين (ع) عرض کرد: در تو کبر وجود دارد؟ حضرت فرمود: همه کبريايي و عظمت از آن خداوند يگانه است که در ديگري نيست. خداي متعال فرمود: عزت، مخصوص خدا و رسول او و اهل ايمان است.



ادب چيست؟

از امام حسين (ع) پرسيدند: ادب چيست؟ فرمود: اين است که از خانه خود بيرون آيي و با هيچ کس برخورد نکني مگر آنکه او را برتر از خود ببيني.


پاداش سلام

امام حسين (ع) فرمود: سلام ، هفتاد حسنه دارد، شصت و نه حسنه آن، ازآن سلام کننده و يکي ازآن جوابگو است.


بخيل کيست؟

امام حسين (ع) فرمود: بخيل کسي است که از سلام کردن بخل ورزد.



نشانه هاي خائن و بدکار

امام حسين مي فرمايد: « درستکار آسوده است، بي گناه بي باک، خيانتکار ترسان و بدهکار هراسان است. هرگاه آشفتگي و بلا بر عاقلي روي آورد اندوه خود را با دور انديشي مي زدايد و براي چاره جويي در خانه عقل را مي کوبد.



· سلام قبل از کلام

مردي با امام حسين (ع) آغاز سخن کرد که خدا عافيتت بخشد، حالت چگونه است؟ فرمود: خدا عافيتت دهد سلام کردن بر سخن گفتن مقدم است. سپس فرمود: تا کسي سلام نداده به او اجازه سخن گفتن ندهيد.



صفات نيک

امام حسين (ع) در خطبه اي فرمود: هان اي مردم! در اخلاق شايسته و والا با هم رقابت کنيد و در سودهاي معنوي و بهشتي از هم پيشي گيريد، مپسنديد آن کار نيکي را که در آن شتاب ننموده ايد.

بدانيد که هر کار نيکي، سپاسي را بهره مي دهد و پاداشي را از پي مي آورد، چنانچه کار نيک را مجسم بنگريد، آن را در چهره انساني نيکو و زيبا مي ديديد که ناظران را مسرت مي بخشد. هر کس که بخشش کرد ، سروري يافت و هرکس بخل ورزيد، فرو مايه شد.



راستي و دروغ

امام حسين (ع) فرمود: راستي، عزت است و دروغ، ناتواني، اسرار امانت است و همسايگي، خويشاوندي، ياري رساني صميميت است و کار، تجربه آموزي، اخلاق نيک عبادت است و سکوت، زينت، تنگ نظري و آزمندي، فقر، بخشندگي دارايي و مهرباني، خردمندي است.


سوگند زياد

امام حسين (ع) فرمود: از سوگند زياد بپرهيزيد زيرا سوگند آدمي از چهار خصلت سرچشمه مي گيرد: يا از خواري است که در خود مي يابد و او را بر ذلت تصديق مردمش بر مي انگيزد و يا از ناتواني در منطق است که سوگندها را پرکننده خلأها و پيوند ساز سخنان بي ربط خود مي کند و يا از بدبيني مردم است که از آنان نسبت به خود سراغ دارد و مي داند که سخنش را جز با سوگند نمي پذيرند و يا از آن روست که زبان خود را بي انديشه بکار مي گيرد.



· آداب سخن

امام حسين (ع) فرمود: پشت سر کسي که از تو ناپيداست چيزي مگو، مگر آنچه که مي پسندي او پشت سرت از تو گويد و همانند بنده اي رفتار کن که مي داند به گنهکاري خود گرفتار مي شود و به نيک رفتاري خود پاداش مي گيرد.



· خوف از خدا

به امام حسين (ع) عرض شد: بيم تو از پروردگارت چه فراوان است؟ فرمود: در روز قيامت جز آنکس که در دنيا خوف خدا داشته کسي ايمن نيست.



· گريه از خشيت الهي

روايت شده که امام حسين (ع) فرمود: گريستن از خشيت خدا، رهايي از آتش دوزخ است و فرمود: گريه ديده ها و خشيت دلها، رحمتي از خداست.



· ياري در جوانمردي

امام حسي (ع) فرمود: آن کس که بخشش تو را نپذيرد، تو را در جوانمردي کمک کرده است.



انفال مال

امام حسين (ع) فرمود: مال تو اگر براي تو مقدر شده باشد آنرا انفاق خواهي کرد. بنابراين، آن را براي پس از خود مگذار که پس انداز غير تو مي شود، در حاليکه آن را از تو مي خواهند و حساب آن را از تو مي کشند و بدان که تو براي آن نمي ماني، و آن بر تو وفا نمي کند، پس آنرا بخور پيش از آنکه تو را بخورد.


نصايح امام

امام حسين (ع) فرمود: آنچه را طاقت نداري به عهده مگير، به آنچه نخواهي رسيد مپرداز، آنچه را قادر نيستي به شمار نياور، جز به اندازه اي که سود مي بري هزينه مکن، پاداش، جز به اندازه کارکرد خويش مخواه، جز به فرمانبرداري از خداي سبحان که به دست آورده اي شادمان مشو و جز آنچه که خود را براي آن شايسته مي بيني دريافت نکن.



شکر

امام حسين (ع) فرمود: شکرگزاري تو براي نعمت پيشين، نعمت تازه را سبب مي شود.


سخنان امام حسين (ع) پيرامون طلب روزي

امام به شخصي خطاب فرمود: فلاني، در راه به دست آوردن روزي ستيزه گرانه تلاش مکن و بر قدر، همچون واگذار کننده بي اختيار، تکيه ننما، زيرا در جستجوي روزي برآمدن، از سنت است و خلاصه جويي از عفت. عفت مانع روزي نيست و حرص زياد روزي نمي اورد، همانا رزق تقسيم شده است و اجل حتمي است و به کار گيرنده حرص، جوينده گناه است.


اثر توانمندي

امام حسين فرمود: توانمند شدن بر دشمن، خشم را از بين مي برد و آتش کينه را خاموش مي سازد. هر کس به حال و کار خود داناتر است.


· مدارا کليد مشکلات

امام حسين (ع) فرمود: هر که از تدبير باز ماند و از چاره ها ناتوان گردد، مدارا کليد گره گشاي اوست.


آثار صله ارحام

امام حسين (ع) فرمود: هر که دوست دارد اجل او تأخير افتد و روزيش فزوني گيرد بايد صله ارحام انجام دهد.


موارد صبر

در مواردي که حق تو را ملزم مي سازد، بر آنچه نمي پسندي، شکيبا باش و در مواردي که هواي نفس تو را فرا مي خواند، از آنچه دوست مي داري، خود را نگهدار.


معناي بردباري

امير مومنان (ع) به حسين (ع) فرمود: فرزندم! حلم چيست؟

فرمود: فرو بردن خشم و بر خود مسلط بودن



نيکي بايد به خوب و بد

شخصي پيش امام حسين اظهار داشت: اگر نيکي به نا اهل برسد، تباه مي شود، امام حسين (ع) فرمود: چنين نيست، بلکه نيکوکاري همچون رگبار است که بايد به نيک و بد برسد.



هواي نفس

امام حسين (ع) فرمود: از اين هواهاي نفساني که مجموعه آنها گمراهي و سرانجام آنها آتش است بپرهيزيد.



بدي کردن، پوزش خواستن

امام حسين (ع) فرمود: کاري مکن که از آن پوزش بخواهي، زيرا مومن نه بد مي کند و نه عذر مي طلبد و منافق هر روز بد مي کند و عذر مي خواهد.



عذر بدتر از گناه

امام حسين (ع) فرمود: چه بسا گناهي که از عذر طلبي آن نيکوتر است.


عيب جويي نکردن از ديگران

امام حسين (ع) فرمود: هر که از کسي عيب جويي نکند، کنار هر عيب جويي خود، عذر خواهي را از دست نخواهد داد.


واقعيت غيبت

شخصي نزد امام از کسي غيبت کرد، امام فرمود: اي فلاني دست از غيبت بردار زيرا غيبت نان و خورش سگهاي دوزخ است.



· دوري از عيبجويان

امام حسين (ع) فرمود: وقتي شنيدي که کسي به اعراض مردم تعدي مي کند سعي کن ترا نشناسد، زيرا بدترين عرض و ناموسها نزد او آبروي آشنايان اوست.


نتيجه گناه

شخصي به امام حسين (ع) نامه نوشت که: با دو کلمه مختصر مرا پندي ده. حضرت نوشت: کسي که از راه نافرماني خدا درصدد چيزي برآيد، آنچه را اميد دارد زودتر از دست مي دهد و آنچه را بيم دارد زودتر سر مي رسد.


انواع برادران

امام حسين (ع) فرمود: برادران چهار گونه اند: برادري که به سود تو و به سود خود است، برادري که تنها به سود توست، برادري که به زيان توست و برادري که نه به سود تو و نه به سود خود است.


تصوير مرگ

امام حسين (ع) فرمود: اگر مردم، مرگ را باور مي کردند و آن را به همانگونه کههست به نظر مي آوردند دنيا ويران مي گشت.


اندرز گنهکار

شخصي خدمت امام حسين (ع) رسيد و گفت: من مردي گنهکارم و در برابر گناه تاب نمي آورم، مرا نصيحتي فرما!

فرمود: پنج کار را انجام ده، آنگاه هر چه خواهي گناه کن، اول: روزي خدا را مخور و هر چه خواهي کن. دوم: از قلمرو فرمانروايي خدا بيرون شو و هر چه خواهي کن. سوم: به جايي درآ، که خدا تو را نبيند و هر چه خواهي کن. چهارم: هر گاه فرشته مرگ آمد تا جان تو را گيرد او را از خود بران و هر چه خواهي کن. پنجم: هر گاه مالک دوزخ تو را در آتش افکند، در آتش مرو و هر چه خواهي کن.


اندرز غافلان

امام حسين (ع) فرمود: اگر سه چيز نبود، فرزند آدم هرگز براي چيزي سر خم نمي کرد: فقر، بيماري و مرگ.


بدترين اوصاف زمامداران

امام حسين (ع) مي فرمود: بدترين اوصاف زمامداران، ترس از دشمنان و بي رحمي بر ناتوانان و خودداري هنگام بخشش است.



نسخه دادن به پادشاهان

امام حسين (ع) فرمود: به هيچ پادشاهي دستور درمان مده، زيرا اگر سودش بخشد سپاست نمي گويد و اگر زيانش رساند تهمت مي زند.


ارزش اطعام مسلمان

امام حسين (ع) فرمود: اگر برادر مسلماني را اطعام کنم برايم محبوب تر است تا افقي از بردگان را آزاد کنم. پرسيدند افق چقدر است؟ ده هزار.


ادامه مطلب

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

دیسک زنده چیست؟

دیسک زنده چیست؟
دیسک‌های زنده امکان راه‌اندازی یک سیستم‌عامل کامل را بدون نیاز به دیسک سخت سیستم فراهم می‌کنند. به این صورت شما می‌توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن اطلاعات موجود بر روی دیسک سخت خود، از آنها استفاده نمایید. دیسک‌های زنده موارد استفاده متعددی دارند. مانند نمایش سیستم، استفاده به عنوان دیسک نجات در مواقعی که سیستم قادر نیست تا از روی دیسک سخت بوت شود، مصارف آموزشی گنو/لینوکس بدون نیاز به نصب آن بر روی سیستم‌عامل موجود، سیستم‌عامل همراه که می‌تواند همه جا به همراه شما باشد و بر روی هر کامپیوتری اجرا شود. به سادگی خواهید توانست تا اطلاعاتی را که با استفاده از پارسیکس گنو/لینوکس ایجاد می‌کنید،بر روی کلیدهای همراه USB ذخیره کنید و بر روی سیستم ثابت خود آنرا بخوانید.
ادامه مطلب

ثبت لینک رایگان

لینک باکس هوشمند

ثبت لینک رایگان شما در پایگاه های زیر می تواند آمار و رتبه شما در موتورهای جستجوی اینترنتی را بالا برد.
ثبت وبلاگهای سرویسهای فارسی چون بلاگفا و میهن بلاگ و بلاگ اسکای و.....
لینک باکس هوشمند و اتوماتیک زمزار
www.zamzar.info

ادامه مطلب

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

وصایای کورش بزرگ

واپسین سخنان کورش بزرگ

حال که مرگ من فرا رسیده است ایران را مقتدرترین کشور آسیا به دست شما می‌سپارم. من به خاطر ندارم در هیچ جهادی برای عزت و سربلندی ایران زمین مغلوب شده باشم. جمله آرزوهایم برآورده شد و سیر زمان پیوسته به کام من بود، ولی در تمام مراحل زندگی از شکست و ضعف در هراس بودم و هیچگاه مقرور نشدم و خودپسندی را هرگز به خود راه ندادم. در پیروزی‌های بزرگ، هیچگاه پای از دایره اعتدال بیرون ننهادم و حتی شادمانی بی جهت ننمودم. حال که آخرین لحظات زندگی را سپری می‌کنم خود را بسی خوشبخت و سعادت‌مند می‌دانم زیرا فرزندانم همگی عاقل و نیرومند هستند و وطنم ایران از همه جهت مقدر و با شکوه است، آیندگان از من و کشورم به نیکی یاد خواهند کرد آیا با چنین موفقیت‌هایی نباید با خیالی آسوده چشم از جهان فروبندم؟

ای پسران عزیزم من هر دوی شما را به خدا و سرزمینم را به شما می‌سپارم و از شما تقاضا دارم اگر می‌خواهید که رضای خاطر من فراهم گردد دست اتحاد و یاری به یکدیگر دهید تا پیوسته روح و روان من از شما شاد باشد.

هرگز پای از دایره درستی و خدمت بیرون نگذارید، اگر کارهای شما پیوسته در راه عدالت و مهر‌ورزی باشد دیری نمی‌انجامد که ارزش ما در میان مردم گسترش می‌یابد و قدرت شما روز به روز افزون‌تر می‌شود. ولی اگر چنین نکنید روز به روز ضعیف‌تر می‌شوید و به پایان حکومت خود نیز نزدیک خواهید شد. از تاریخ درس بگیرید و بر سرگذشت دیگران بیاندیشید، در آیینه گذشتگان بسیار پدران و فرزندانی بودند که اتحاد و مهرورزی را از زندگی خود دور نکردند، پس از آنها درس بگییرید، نفاق در میان خانواده پادشاه بدون شک سلطنت و کشور را متزلزل می‌کند و ظلم و ستم دشمنی و کینه را ایجاد می‌کند، همیشه از کسانی عبرت بگیرید که در زندگی سرافراز بودند و پای از راه عدالت و نیکی بیرون ننهادند.

فرزندان من! پس از مرگ بدنم را در طلا و نقره و یا امثال آن نپوشانید، زودتر آن را در آغوش خاک کشورم بسپارید زیرا که مهد همه نیکی‌ها، ثروت‌ها و زیبایی‌هاست. من عمر خویش را در یاری به مردم سپری نمودم، نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می‌ساخت که این امر برایم از همه لذت‌های زندگی بالاتر بود.

اکنون حس می‌کنم که روحم آهسته آهسته از بدنم دور می‌شود و بسی سبک شده‌ام، این راهی است که همه شما نیز خواهید رفت، اگر از میان شما کسی می‌خواهد دستم را لمس کند و فروغ چشمانم را ببیند نزدیک شوید، زیرا پس از مرگ راضی نخواهم بود دور من گردآیید، حتی به شما فرزندانم نیز اجازه نمی‌دهم بدن بی‌روحم را نظاره کنید و آه بکشید، پس از مرگ من همه مردم ایران را برای شرکت در سر مرازم که پیکر بی‌جانم در آن خاک شده است فرا خوانید و از همگی پذیرایی نمایید، از هر شهری که آمدند بگذارید با رسومات و فرهنگ خودشان مراسم را اجرا کنند، زیرا با این کار روح من در سرای ابدی بس شادمان و سربلند می‌شود، اینک برای آخرین بار می‌گویم که بهترین ظربتی که به دشمنان می‌توانید وارد کنید این است که:

با دوستان خود بامدارا و نیکی رفتار کند


ادامه مطلب

نشان فروهر


فَرَوَهَر چیست؟
فروهر(فره وشی) چیست؟
با توجه به اینکه سمبل فَرَوَهَر (faravahar) در دوره حاضر توسط جوانان ایرانی زیاد استفاده می شود و عدم اطلاع عده ای از آنان از معنی و مفهوم آن این مطلب را که درباره معنی مفهوم و سمبلهای بکار رفته در فروهر می‌باشد را به شما تقدیم میکنم.
فروهر= فره + وهر(ورتی)
جلو،پیش + برنده، کشنده =پیش برنده
شاید بتوان گفت از نظر زندگی، فروهر با ارزشترین جزء وجود انسان است چون این جزء ذره ایست از هستی بی پایان اهورا مزدا که هنگام زایش برای راهنمایی روان و رهبری آن به صورت کمال در وجود یک انسان جایگزین شده و پس از مرگ هم با همان پاکی و درستی به اصل خود(اهورا مزدا )میپیوندد.

شکل فروهر:
تصویر پیرمرد بالداری نمایانگر شکل فروهر است و در حال حاضر به عنوان نشانواره دین زرتشت بکار میرود.اما این شکل سابقه ای چندین ساله داشته ، و نظایر آن در کتیبه اقوام گوناگون ایرانی وجود دارد.ولی شکلی دقیقاً به صورت موجود، در کتیبه های هخامنشی بالای سر پادشاهان دیده میشود.
محققان و خاورشناسان بسیاری در مورد این شکل به تحقیق پرداختند و نظرهای گوناگونی نسبت به آن ابراز داشتند.در ابتدای تحقیق عده ای از پژوهشگران آنرا تصویری از اهورا مزدا خواندند.ولی چون به عقیده زرتشتیان اهورامزدا بی تن و پیکر (اَیوی تن وُ ) است و هیچگاه یک زرتشتی برای اهورامزدا شکلی قایل نیست، این نظر مورد مخالفت پارسیان هندوستان قرار گرفت.آنرا رد کردند و آنرا به عنوان سمبل فروهر معرفی نمودند و از قسمتهای مختلف آن برای شناساندن فروهر کمک گرفتند.اولین کسی که این طرح را نماد فروهر دانست شخصی بود به اسم "رستم جی کاما".این شخص با استفاده از یک تصویر باستانی ، وظیفه یکی از مهمترین اجزای وجود انسان را مد نظر قرار داد.
شرح اجزای مختلف سمبل فروهر :
این شکل از 6 قسمت به وجود آمده که بر طبق شماره آنها را توضیح میدهم:

۱-سر:
به شکل پیر سالخورده‌ و جهاندیده و گرم و سردروزگار چشیده که در حلقه یا چنبره زمان تجربه آموخته و با بدی‌ها و ناپاکی‌ها بستیزند و مراحل ترقی و کمال را با متانت و صبر وشکیبایی طی کنند. نگاره فروهر از سر تا به کمر به صورت پیرمردی جهان دیده با کمال و تجربه و دانایی است تردیدی نیست که نورانیت انسانها به خاطر نزول نور ایزدی بر دل آنهاست و هر که این نور را همراه داشته باشد انسان کامل است پیر موجود در نگاره فروهر تمثیل و نماد انسان کامل است

۲-دستها:
دستهای به سمت بالاست به خاطر آنکه همیشه به اهورامزدا توجه داشته باشیم.در نگرش زرتشتی خداوند دارای جای خاصی نیست اما از آنجا که بشر همواره نیروهای برتر از خود را در طبقه ی بالاتر می انگارد، از اینرو شکل، اهورا مزدا را در بالا نشان میدهد.حلقه ای که در دست فروهر است نشاندهنده احترام به عهد و پیمان است.در بین دختران و پسران ایرانی پیمان زناشویی با دادن حلقه ای انجام میشده که همانند شکل فروهر در دست چپ قرار میگرفته.این رسم هم اکنون هم پابرجاست.

۳-بال ها:
بال های فروهر باز است .چون با دیدن بالهای باز ذهن انسان متوجه پرواز و پیشرفت شده، و از این حکایت دارد که انسان همواره باید به سمت پیشرفت و بلندی و سرافرازی حرکت کند.هر بال از ۳ بخش تشکیل شده که نشاندهنده سه پند زرتشت، اندیشه نیک ، گفتار نیک و کردار نیک است و از مشاهده این سه بخش متوجه میشویم که پیشرفت و ترقی باید از راه درست یعنی اندیشه، گفتار و کردار نیک اتفاق بیفتد تا انسان را به سوی سربلندی و سرافرازی هدایت کند.

۴-دایره میان شکل:
منظور از مشخص کردن این دایره در میان فروهر نشان دادن روزگار بی پایان است.و نشاندهنده بازگشت کردار انسان به وی میباشد .

۵-دامن:
دامن فروهر از ۳ بخش به وجود آمده که نماینده اندیشه بد، گفتار بد و کردار بد است.از مشاهده این سه قسمت در می یابیم که همواره باید اندیشه و گفتار و کردار بد را به زمین انداخته، پست و زبون سازیم.همانگونه که دامن در زیر قرار دارد.

۶-دو رشته آویخته:
این دو رشته نماینده سپنتا مینو(خوی خوبی) و اَنگره مینو (خوی بدی) است که همیشه ممکن است در اندیشه هرفرد ظاهر شوند.
ادامه مطلب

کد تنظیم قالب وبلاگ و وب سایت

تمام کدهای پیشرفته ی جاوا.

راهنمای ایجاد و مدیریت وبلاگ فارسی.

راهنمای استفاده از کدها و ابزارهای سایت .F66

کد هایی برای وبلاگ - کد تنظیم صفحه بعدی پس از لینک.

كدهاي خفن جاوا اسكريپت.

راهنمای ویرایش قالب وبلاگ.

راهنمای وبلاگ نویسان.

کد هایی برای وبلاگ - موضوع قالب وبلاگ.

قالب وبلاگ وکدهای جاوا-برگرفته از وب ها.

گالری قالب وبلاگ Forums-viewtopic-نداشتن قسمت تنظيمات شخصي در بيشت.Ø

قالب وبلاگ l گرافيك l آموزش » آرشيو براي » آموزش ساخت پنگوئن در ....

ابزار وبلاگ || کد جاوا || قالب وبلاگ.

««انواع کدهای جاوا و قالب برای وبلاگ شما»» - انجمن تخصصی ::.. SAT ...

مرکز علوم و فناوری سمپاد - آموزش طراحی قالب بلاگفا (وبلاگ نویسی).

فتوگالری : نرم افزار :کلیپ : قالب :جاوا - عروسک سخنگو مرلین.

.How to make a Link Dump in PersianBlog

|کد|کامپیوتر|موبایل|عکس|پی اس پی|.

کد موزیک برای وب سایت.

آموزش ساخت قالب - رنگارنگ.

نحوه ساخت قالب مخصوص برای سایت شما.

آموزش ساخت قالب برای وردپرس — وبلاگ داتیس دیزاین.

آموزش ساخت قالب برای سیستم مدیریت محتوای e107 - انجمن متخصصان.

ادامه مطلب

کد جاوا اسکریپت بازی در وبلاگ

ادامه مطلب

مجموعه کد جاوا اسکریپت آماده

1000کدبرای وبلاگ به همراه قالب وهمه چیزدیگر

انوع قالب وبلاگ

کددیکشنری دروبلاگ

کدساعت های عقربه دار

کدجدیدآهنگ برای وبلاگ

کدمدیابرای وبلاگ

انواع کد موس های قشنگ

کدiconبرای وبلاگ وسایت

ابزارهای جدید ورایگان

قراردادن لودینگ برای وبلاگ وسایت

قالب وکدجاوا

کدبرای جلوگیری از کپی متن

دانلودستان

قفل کدوبلاگ

فیلترشکن توپ

طراح گرافیکی قالب وبلاگ و وب سایت - قالب مهناز (موضوع: قالب بلاگفا)

جاوا

قالبهای زیبا و رایگان بلاگفا

پر بازدید ترین وبلاگ در بلاگفا - کد گذاری بر روی موبایل با Smart ...

کد قالب برای و بلاگ

قالبهای زیبا و رایگان بلاگفا

دانلود رايگان,گالري عكس,موزيك,نرم افزار,كليپ فلش,موبايل

๑๑ بهترین کدهای جاوا - ستاره در وبلاگ

انواع کدجاوا

کد براي پخش دعا ي ربنا در وبلاگ - تا ظهور ...

وبلاگ پلاگین های دی وی بی

اینترنت رایگان و دانلود نرم افزار-جوک - کد آهنگ برای وبلاگ1

عکسهای ایرانی و خارجی و کلیپ و فیلتر شکن

قالب وبلاگ l گرافيك l آموزش

قالب وبلاگ/ کد جاوا / هک/کلیپ/ریسور

بهترین قالب های وبلاگ

قالب وبلاگ l قالب عاشقانه l آموزش » آرشيو براي » همه چیز در مورد ...

موبایل و کامپیوتر و ...

ليست وبلاگهای به روز شده

برنامه , عکس , کد شارژ , بازی و.....

وبلاگی دیگر - کدهای جاوا

نظرات يادداشت كد نظرسنجي [وبلاگ جامع نظرسنجي]

Datum of Freedom: 3 تغییر در وبلاگ

انواع کد های وبلاگ

تصاوير جديد زيبا سازی وبلاگ و سايت

کد سرفراز:وبلاگ دانشجویان کد ۸۴ رشته معارف اسلامی، فرهنگ و ...

قالب وبلاگ و کد جاوا - کد افزایش پیج رنک

لینکدونی

انواع کدها

افزایش رتبه درگوگل

قالب بلاگفا

رادیوفردابرای وبلاگ

کدمدیابرای وبلاگ

کدساعت های عقربه دار

يک سری کد برای کامل کردن وبلاگ خود

کدجدیدآهنگ برای وبلاگ

انواع کد موس های قشنگ

زیباترین کدها

فتوگالری : نرم افزار :کلیپ : قالب : جاوا : آهنگ - پست های زیبا ...

یک دنیا کدجاوا

قالب ساز

کد آهنگ برای وبلاگ - کد جاوا اسکریپت

کلی کدخفن برای وبلاگ

کدساعت برای وبلاگ

10نوع کد برای وضعیت یاهو

چندکدجاوابرای وبلاگ ایرانی

چندین کدمتحرک

زیبا سازی وبلاگ بلاگفا

۳نوع کدبرای آهنگ

کد برای آهنگ

یادداشت نظرات

آرشیو وبلاگ

توضیحات درباره ی وبلاگ

روزنه - کد های زیبا سازی وبلاگ

برکه کد های جاوا و | زیبا سازی وبلاگ |

تصاوير زيبا سازی وبلاگ ها

ادامه مطلب

قالب های وبلاگ

ادامه مطلب

کدهای مورد نیاز ساخت وب

ادامه مطلب

آموزش کدنویسی

ادامه مطلب

زیباسازی وبلاگ و وب سایت شما

ادامه مطلب

کدهای جاوا اسکریپت مورد نیاز وبلاگ نویسها

ادامه مطلب

کد ساختن نقشه های مختلف

ادامه مطلب

انواع کد برای وب سایت و وبلاگ

ادامه مطلب

محل قرار گیری لینک باکس زمزار و سیستم تبادل بنر







 
ساخت سال 1388 عصر ارتباط.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده