تبلیغات ویژه وبلاگ

۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

غربت شگفت‌انگيز انبيای سرزمين ما

ايران در طول تاريخ، گاهي چنان كشور امني به حساب مي‌آمده كه مهاجران بسياري را به خود پذيرفته است. گروهي از اين مهاجران پيامبراني بوده‌اند كه ايران را براي زندگي در نظر گرفته‌اند.
در دوران سلسله هخامشي‌، سيل كساني كه در اسارت بخت النصر(بوکد نصر) بوده‌اند به ايران سرازير شدند كه در آن ميان پيامبران و بزرگان زيادي ديده مي‌شوند.
در زير اطلاعات پيامبراني كه در ايران مدفون هستند يا احتمال مي‌رود كه مقبره آنها در ايران باشد ، آمده است:
1- سيم و لام
طبق اعتقادات مردم سمنان و همچنين طبق مفاد كتيبه موجود، دو نفر از فرزندان نوح به نام‌هاي سام‌النبي و لام النبي در محلي در نزيكي سمنان دفن شده‌اند.
بقعه پيغمبران سمنان در 18 كيلومتري شمال شرقي سمنان بر فراز كوه مرتفعي قرار دارد. براي رسيدن به اين بقعه هم از روستاي "درجزين" در نزديكي سنگسر و هم از جاده اصلي سمنان به دامغان (پليس‌راه) مي‌توان انتخاب مسير كرد.
اين جاده خاكي و سنگلاخ است.
2- خالد نبي
اسم كامل اين پيامبر، خالد بن سنان عبسي است. ايشان شريعت حضرت عيسي را تبليغ مي‌كردند.
نسب وي به حضرت اسماعيل فرزند ابراهيم (ع) مي‌رسد و يكي از پيامبراني است كه به بعثت حضرت محمد (ص) بشارت داده و در دوران فترت مي‌زيسته است. دوره فترت به فاصله بين بعثت حضرت عيسي تا بعثت حضرت محمد بن عبدالله اطلاق مي‌شود.
بر طبق برخي از آيات و احاديث، در دوران فترت، پيامبري به رسالت مبعوث نشده است. هرچند بر اساس نظر مفسرين، در اين مدت چهار نبي از طرف خداوند مامور تبليغ دين حضرت عيسي شدند كه سه نفر از‌ آنان از بني‌اسرائيل و به نام‌هاي شمعون، يوحنا، يونس معرفي شده‌اند و چهارمين‌شان عرب بوده و به نام خالدبن سنان عبسي معروف است.
ظاهراً خالد بن سنان معاصر انوشيروان بوده و در سرزمين بني‌غطفان زندگي مي‌كرده است.
روايت است كه دختر خالد بن سنان به نام محياه به محضر حضرت محمد رسيده است.
در طايفه عرب به غير از حضرت رسول و حضرت خالد بن سنان هيچ پيامبري نيست و مي‌توان گفت كه از بين اعراب فقط اين دو نفر به پيامبري برگزيده شده‌اند و بقيه پيامبران از قوم بني‌اسرائيل هستند.
درباره قبر خالدنبي
مفسر بزرگ حنفي مذهب، شيخ اسماعيل حقي درباره محل قبر حضرت خالدنبي اشاره مي‌كند كه: قبر خالد نبي در منطقه جرجان و بربلندي كوهي به نام كوه خدا قرار دارد.
آدرس آرامگاه: استان گلستان – شهرستان كلاله – به سمت "قره قوزي سفلي" و "يلي بدراق" – 38 كيلومتري جاده خاكي تا آرامگاه خالد نبي
3- يوشع
بر طبق نظر برخي از تاريخ‌نويسان حضرت يوشع توسط كوروش از اسارت بخت النصر نجات يافت و به ايران آمد.
حضرت يوشع در گورستان تاريخي تخت فولاد اصفهان كه قدمتش به پيش از اسلام مي‌رسد و در خيابان امام سجاد قرار دارد، مدفون است.
محوطه‌‌اي كه يوشع نبي در آن دفن است به لسان الارض معروف است.
لسان الارض مكاني است كه مي‌گويند هنگام عبور امام حسن‌مجتبي(ع) زمين با امام سخن گفت و آمدن دشمن را به اطلاع آن حضرت رساند.
4- شعيای نبي
يكي از پيامبران بني‌اسرائيل است كه نسبتش به حضرت يعقوب مي‌رسد. محل سكونت ايشان در بيت‌المقدس بوده و قبل از حضرت زكريا به رسالت مبعوث شدند.
آرامگاه شعياي نبي، جنب امامزاده اسماعيل در حاشيه خيابان هاتف اصفهاني قرار دارد. بر جانب شمالي مرقد شعياي نبي، كتيبه‌اي به خط نستعليق از دوره شاه سلطان حسين صفوي موجود است كه نخستين مسجد بزرگ ساخته شده در اصفهان را مسجد شعيا معرفي مي‌كند و نيز حكايت دارد از اينكه مسجد مزبور را ابوالعباس مفتي در دوره خلافت حضرت علي بن ابيطالب(علیه السلام) بنا كرده و آلب ارسلان آن را تعمير كرده است.
5- حيقوق
هم با تلفظ حيقوق و هم با تلفظ حبقوق وجود دارد.
حيقوق به معني "در بغل كشيده شده" است. حيقوق اين نام را بدان جهت يافت كه در طفوليت به علت مريضي از دنيا رفت و حضرت الياس(ع) او را در بغل گرفت و دعا كرد و از خداوند حيات و زندگي وي را طلب كرد و او زنده شد.
حيقوق نبي يكي از پيامبران بني اسرائيل و نگهبان معبد سليمان در اورشليم بوده و نامش در عهد عتيق آمده است.
حيقوق نبي پس از شعيا نبي به رسالت مبعوث شد.
وي سال‌هاي درازي در اسارت بخت النصر بود و پس از فتح بابل به دست كوروش به همراه دانيال نبي به ايران آمد. او در همدان اقامت گزيد و پس از فوت در تويسركان مدفون شد.
بقعه حيقوق نبي در جنوب غربي شهر تويسركان واقع شده است.
6- حجي
وي در دوران سلطنت داريوش كبير مي‌زيسته است. در تورات نام آن حضرت "حكي" آمده و به معناي "مسرور" است.
اين پيامبر هم زمان با مردخاي بوده است.
مقبره اين پيامبر در همدان در نزديكي ميدان امام خميني، داخل بازار در راسته پيغمبر و داخل مسجد پيغمبر قرار دارد.
7- مردخای
مردخاي يكي از بزرگان و يا به قولي يكي از انبياي بني‌اسرائيل است كه در زمان خشايارشاه مي‌زيسته است و نسبش به حضرت يعقوب مي‌رسد.
مردخاي نقش زيادي در جلوگيري از قتل عام يهوديان در زمان خشايارشا ايفا كرد و به همين دليل نزد يهوديان از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.
آرامگاه مردخاي و برادر زاده‌اش در همدان در نزديكي ميدان امام خميني و در خيابان شريعتي واقع است.
8- قيدار
حضرت قيدار جد سي‌ام حضرت محمد(ص) است.
در تاريخ يعقوبي آمده است: حضرت اسماعيل دوازده پسر داشت كه بزرگترين آنها حضرت قيدار بود و پس از وفات حضرت اسماعيل، قيدار نبي مردم را به توحيد دعوت مي‌كند.
قيدار به معناي سياه‌پوست است.
مرقد آن حضرت در شهرستان خدابنده (قيدار) از استان زنجان قرار دارد.
9- چهار پیامبر به نامهای : سلام، سلوم، سهولي، القيا
به نظر اين پيامبران همزمان با اصحاب كهف مي‌زيسته‌‌اند. زمان مرگشان با يكديگر متفاوت بوده ولي يارانشان بعد از دفن اولين پيامبر در اين مكان، بقيه را هم در كنار او دفن كردند.
مرقد اين چهار نبي در خيابان پيغمبريه قزوين قرار دارد.
10- اشموئيل(شموئیل)
اين پيامبر هم زمان با طالوت و در ارتباط با داستان داوود و جالوت است.
حدود 50 كيلومتري شهر ساوه و در جاده بوئين زهرا مقبره‌اي وجود دارد كه به گفته اهالي و برخي مدارك، مرقد مطهر يكي از پيامبران بزرگ الهي به نام حضرت اشموئيل است. مسير مرقد در جاده‌اي كوهستاني در 9 كيلومتري روستاي ورده قرار دارد.
سنگ نبشته‌اي در آنجا هست كه مبين حضور ناصرالدين شاه و همراهانش است.
11- دانيال نبي
از انبياي بزرگ الهي است. وي از نسل حضرت داوود و بعثت پيامبر اسلام را پيشگويي كرده است.
لفظ دانيال در زبان عبري به معناي "خدا حاكم من است " به شمار مي‌رود.
دانيال نبي همزمان با كوروش كبير و داريوش اول بوده است.
او از جمله كساني بود كه به دست بخت النصر اسير و در بابل زنداني شده بودند.
12- كوروش
آرامگاهي كه در دشت مرغاب(پاسارگاد) مدت‌هاي مديدي به نام مقبره مادر سليمان شناخته مي‌شد، اكنون به عنوان آرامگاه كوروش كبير مورد قبول عامه مردم و بسياري از كارشناسان است.
اين آرامگاه همان وقتي هم كه به نام مقبره مادر سليمان شناخته مي‌شد، مورد احترام و پرستش مردم محلي بود و اكنون هم مورد توجه ايرانيان و جهانيان است.
كتابي به نام كوروش كبير(ذوالقرنين) نوشته ابوالكلام آزاد موجود است كه در اين كتاب قراين بسياري آورده شده كه كوروش را همان ذوالقرنين قرآن معرفي مي‌كند.
نظرياتي كه در اين كتاب آورده شده نظر بسياري از علماي اسلامي نظير علامه طباطبايي را به خود معطوف كرده است تا جايي كه ايشان مي نويسند:"...كلام ابوالكلام، هرچند بعضي اطرافش خالي از اعتراضاتي نيست، لكن از هر گفتار ديگري، انطباقش با آيات قرآني روشن‌تر و قابل قبول‌تر است."
از طرف ديگر ، كاملا روشن است كه اسم كوروش بارها به عوان ناجي در عهد عتيق آورده شده است.
به اين ترتيب كوروش همان ذوالقرنين قرآن باشد. آرامگاه كوروش كبير در استان فارس، راه اصلي اصفهان به شيراز در منطقه‌اي به نام پاسارگاد قرار دارد.
13- آرامگاه باباولي (قادر مبر)
در دهكده باباولي ديلمان، بنايي است كه به آرامگاه قادر پيغمبر شهرت دارد . مطلب زيادي در مورد اين آرامگاه و شخصيت‌ مدفون در آن نمي‌دانيم.
14- باحزقيل
در نزديكي مسجد جامع دزفول بنايي كوچك و ساده قرار دارد كه به بقعه باحزقيل، پدر دانيال نبي منسوب است.مطلب بيشتري در اين مورد در دست نيست.
15- ارميای ‌نبی
در مقاله‌ای در روزنامه جمهوری اسلامی مورخ 15/9/79 از مدفن پيامبری به نام ارميای نبی در شمال خرمشهر ياد شده است.
ارميای نبی در زمان سلطنت يهوياقيم و صدقيا از پادشاهان يهود به رسالت مبعوث شدند.
16- روبين
روزنامه جمهوري اسلامي در مقاله‌اي تحت عنوان "غربت شگفت‌انگيز انبياي سرزمين ما" به قلم آقاي فرقاني‌پور در تاريخ 19/9/79 از مدفن پيامبري در ميامي (در راه مشهد) به نام روبين ياد مي‌كند.
به نوشته لغت نامه دهخدا، روبين يكي از دوازده پسر يعقوب(علیه السلام) است.
17- جرجيس پیامبر
در كتاب "فرهنگ آبادي‌ها و مكان‌هاي مذهبي كشور" از مدفن جرجيس پيامبر در شهر شوشتر ذكري به ميان آمده است.
در جنوب غربي شوشتر روستايي به نام جرجيس است كه در جوار آن بقعه اي به نام نبي‌جرجيس وجود دارد.
در اطراف اين بقعه بقاع ديگري نظير روبين، حزقيل، شعيب، شمعون، اسحاق، ادريس و مردخاي وجود دارد.
درستي مدفن جرجيس پيغمبر در اين مكان محل ترديد است و به احتمال زياد مقبره ايشان در موصل عراق است.
18- روبيل
مرحوم سيدعبدالله جزائري يكي از علماي شوشتر (متوفي 1173 ه.ق) در فصل نهم تذكره شوشتر مي‌گويد: مقامات بسياري از انبيا بني اسرائيل در حوالي شوشتر و دزفول يعني نزديك رودخانه دزفول معروف هستند مانند: اسحاق، شمعون، يعقوب، لاوي، جرجيس و روبيل.
در كتاب الغدير آمده كه قبر روبيل پسر حضرت يعقوب در مصر است.
19- يونس
در كتاب "فرهنگ آبادي‌ها و مكان‌هاي مذهبي‌ كشور" از مدفن يونس پيغمبر در گناباد ذكري به ميان آماده است كه صحت آن مورد ترديد است.
آرامگاه يونس پيغمبر در موصل عراق است.
20- يعقوب
در كتاب "فرهنگ آبادي‌ها و مكان‌هاي مذهبي كشور" از وجود مدفن يعقوب پيامبر در گرگان نام برده شده كه اطلاعات صحيحي در اين مورد وجود ندارد.
در الغدير آمده است: حضرت يعقوب در مصر رحلت كرد و به شام برده شد.
»»- آرامگاه پيامبراني كه صحت و درستي آنها تاييد نشده:
ابراهيم خليل در سوسنگرد
اسحاق و اسماعيل در جاده دزفول به هفت تپه
ايوب پيامبر در دهكده بندبن لكناي تنكابن
صالح پيامبر در شوشتر
منابع:
1. شرح احوال حضرت خالد نبي – عبدالرحمن آخوند تنگلي طانا
ترجمه : موسي جرجاني
چاپ و نشر : موسسه فرهنگي انتشاراتي مختوم قلي فراغي – گرگان 1385
2. پيامبران سرزمين ما – عباس صالح مدرسه ‌اي – قم – در راه حق – 1380
3. پژوهشي در زندگي پيامبران در ايران – ولي الله‌فوزي تويسركاني – دفترا نتشارات اسلامي –
4. بناهاي آرامگاهي – پژوهشگاه فرهنگي و هنر اسلامي
5. آرامگاه در گستره فرهنگ ايراني – دكتر مهدي غروي – سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
6.كوروش كبير(ذوالقرنين)ـ تاليف مولانا ابوالكلام آزاد ـ ترجمه باستاني پاريزي ـ تهران ـ نشر علم ـ 1380
ادامه مطلب

۱۳۸۸ مرداد ۲۴, شنبه

KDE4.3 الهامی از آزادی !


KDE یک پروژه متن باز تیمی و بین المللی است که توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان از سراسر جهان برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ و نت بوک برنامه ریزی و توسعه داده می شود . در واقع KDE پیشرفته ترین و مدرن ترین میزکار آزاد برای پلتفرم های بر پایه ی لینوکس و یونیکس می باشد که صدها عنوان نرم افزار در بخش های مختلفی از قبیل ابزار اینترنتی ، مالتی مدیا ، سرگرمی ، آموزشی ، گرافیک ، ابزار آفیس و دفتری و نرم افزارهای توسعه و برنامه نویسی را برای شما به ارمغان میاورد که تا به این لحظه به بیش از 60 زبان زنده دنیا ترجمه و بومی سازی شده است . پروژه KDE4 و مجموعه نرم افزارهای همراه آن در حال حاضر بر روی سیستم عامل های بر پایه لینوکس ، یونیکس ، مک و ویندوز قابل نصب و اجرا می باشد.واینک نسخه جدید 4.3 منتشر شده است.
الهامی از آزادی ! این عنوانی است که تیم توسعه KDE برای این نسخه از این میزکار برگزیده اند ! امروز KDE 4.3 بعد از ۶ ماه و یک هفته از انتشار KDE 4.2 منتشر شد ٫ نسخه ای که طبق برنامه ریزی اعلام شده بر روی سایت این پروژه باید روز ۲۸ جولای منتشر می شد که به خاطر آماده نبودن پکیج ها و وجود باگ هایی در نسخه های RC یک هفته به تاخیر افتاد .
امروز ۴ آگوست / ۱۳ مرداد ماه تیم توسعه KDE با افتخار انتشار KDE 4.3 با اسم رمز Caizen را اعلام می کند . انتشاری که برای کاربران این میزکار تجربه ای از امکانات جدیدتر و محیطی پایدارتر را به ارمغان آورده است . این نسخه از KDE به تکمیل امکانات و قابلیت های نسخه ۴/۲ پرداخته و سعی شده با استفاده از بازنویسی کدها و انتقال ویژگی های سابق به این نسخه نمای بهتر و پایداری بیشتری را برای کاربران رده Home و Small Office آماده کند . در این نسخه حدود ۱۰٫۰۰۰ باگ برطرف شده و طبق گفته تیم توسعه آن طی ۶ ماه گذشته حدود ۲٫۰۰۰ امکان و ویژگی به آن اضافه شده است
در KDE 4.3 پیشرفت های بسیاری صورت گرفته که به طور خلاصه این موارد را میتوان نام برد:
- افکت های جدید و بهبود یافته در KWin
- تم جدید و بسیار زیبای Plasma با نام Air
- ابزارک ( widget ) های جدید
- بهبود نمایش کارهای در حال انجام و سیستم اطلاع رسانی
- ساختار جدید System Tray و بهبود عملکرد آن
- افکت های جدید و کاربری آسان تر در برنامه مدیریت فایل Dolphin
- بهبود نرم افزار مدیریتی SystemSettings
- پیشرفت های زیاد و ویژگی های جدید در نرم افزارهای مختلف از جمله Ark , KGpg , Okteta و …
برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با KDE 4.3.0 و مشاهده ی تصاویر بیشتر به صفحه ی نکات انتشار این نسخه مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده ی راهنمای نصب KDE 4.3 در توزیع های مختلف به این صفحه در دانشنامه ی سایت فارسی KDE مراجعه کنید.
کاربران ایرانی میزکار KDE
منبع:www.roozbehonline.com
ادامه مطلب

رامسس دوم(کبیر)فرعون زمان حضرت موسی(ع)


سوره یونس(آیات90-92)
« و بني اسرائيل را از دريا عبور داديم. فرعون و سپاهيان وي بيدرنگ مسلحانه و فراتر از حد خود آنها را دنبال کردند، تا وقتي که داشت غرق مي شد گفت: ايمان آوردم به اينکه خدایي غير از خدايی که بني اسرائيل (فرزندان يعقوب) به او ايمان آوردند وجود ندارد و هميشه مسلمان خواهم بود ـــ حالا! در حاليکه تا پيش از اين از سپردن بني اسرائيل سرباز زدي و هميشه نيز مفسد بودي ـــ امروز فقط بدن تو را نجات ميدهيم تا براي افراد پس از خودت درسي باشد. هر چند خيلي از مردم از آيات ما غافلند».
واژه فرعون در لغت بمعنی : ساختمان باشکوه است. بعد به فرمانروايان مصر اطلاق شده، که اشاره ضمني و تلويحي بوده به ساختمانهای بلند بالا و باشکوه آنها. تصويری که مي بينيم تصويرهمان فرعوني است که در زمان موسي بوده و از سپردن بني اسرائيل به موسي سرپيچي کرده است و موسي و همراهانش را تعقيب کرده و در دريا غرق شده اند. او رامسس دوم (رامسس کبیر)نام داشته است. پس از غرق شدن افراد باقيمانده دستگاه فرعون که با وی در تعقیب موسی نبوده اند او را از آب گرفته و موميائی ميکنند، و امروزه در معرض تماشای جهانيان است. چيزی که 1400 سال پيش قرآن آن را پيش بينی کرده است.
آسیه همسر فرعون مصر رامسس دوم
آسیه در لغت به معنی شفادهنده، یکی از چهار زن برگزیده در دین اسلام است. نام او را از نام آمنیا ملکهٔ مصر مشتق دانسته‌اند. بر اساس قرآن و روایات اسلامی، آسیه همسر فرعون معاصر موسی است. مورخان او را همسر فرعون مصر رامسس دوم دانسته‌اند. بر اساس قرآن، آسیه هنگامی که موسی را از آب گرفتند حاضر بود و فرعون را به زنده نگاه داشتن موسی ترغیب کرد. به اعتقاد مسلمانان، آسیه یکی از نخستین کسانی بود که به دین توحیدی موسی ایمان آورد. مسلمانان آسیه را از چهار زن مقدس برگزیده می‌دانند.
ادامه مطلب

مهدی موعود در منابع دین زرتشت


1- در كتاب ((زند)) كه از كتب مقدسه زرتشتيان است ، پس از آن كه مقدارى پيرامون شيوع فساد در آخرالزمان گفتگو كرده و گوشزد مى كند كه غالبا قوت و شكوه با اهريمنان خواهد بود مى گويد:
((آنگاه از طرف اهورامزدا به ايزدان يارى مى رسد، پيروزى بزرگ از آن ايزدان مى شود و اهريمنان را منقرض مى سازند... بعد از پيروزى ايزدان و بر انداختن تبار اهريمنان ، عالم كيهان سعادت اصلى خود رسيده ، بنى آدم بر تخت نيكبختى خواهند نشست ...)).
2- ((جاماسب )) در كتاب معروف خود ((جاماسب نامه )) از ((زرتشت )) نقل مى كند كه :
((از فرزندان دختر پيغمبر كه ((خورشيد جهان )) و شاه زمان نام دارد، كسى پادشاه شود در دنيا به حكم يزدان كه جانشين آخر آن پيغمبر باشد)).
3- باز در جاماسب نامه مى خوانيم :
((مردى بيرون آيد از زمين تازيان ، از فرزندان هاشم مردى بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق ، و بر دين جد خويش باشد، با سپاه بسيار، روى به ايران نهد و آبادانى كند و زمين را پر داد كند)).
4- جاماسب در تعاليم خود مى گويد:
((پيامبر عرب آخرين فرستاده است كه از ميان كوه هاى مكه ظاهر شود... از فرزندان پيامبر شخصى در مكه پديدار خواهد شد كه جانشين آن پيامبر است و پيرو دين جد خود مى باشد... از عدل او گرگ با ميش آب مى خورد و همه جهان به آئين ((مهر آزماى )) (محمد) خواهند گرويد)).
5- قسمتى از پيشگوئيهاى ديگر زرتشت ، درباره ظهور و علائم ظهور در ((بهمن يشت )) به تفصيل آمده است .
6- در بخش ((كاتها)) كه يكى از بخشهاى چهارگانه ((اوستا)) است در صفحات 24 و 98 نويدهايى در مورد موعود جهانى ، مصلح پايه گزار حكومت واحد جهانى ديده مى شود.
7- و در آخر فراز از كتاب ((زنده بهمن يسن )) كه شرح و تفسير ((اوستا)) مى باشد، از ظهور مصلح جهانى و منتهى شدن حكومت آن حضرت به رستاخيز سخن گفته :
((پس ((سوشيانس )) آفرينش را دوباره پاك بسازد و رستاخيز و تن پسين باشد)).
در بخش واژه نامه ((زند بهمن يسن )) در شرح و تفسير واژه : ((سوشيانس )) آمده است :
((سوشيانس : آخرين نجات بخش دين زرتشتى )).
8- در ((زند و هو من يسن )) از ظهور ((سوشيانس )) (نجات دهنده بزرگ جهان ) خبر داد مى گويد:
((نشانه هاى شگفت انگيزى در آسمان پديد آيد كه به ظهور منجى جهان دلالت مى كند و فرشتگانى از شرق و غرب به فرمان او فرستاده مى شوند و به همه دنيا پيام مى فرستند)).
آنگاه به مقاومت شريران در برابر او اشاره كرده نويد مى دهد كه سرانجام همگى در برابر او سر تعظيم فرود مى آورند.
9- قسمت ديگرى از پيشگوئيهاى زرتشت در مورد سوشيانس را در ((يسنا)) فصل هاى 3، 12 و 16 مى خوانيم .
10- هنگامى كه ((گشتاسب )) در مورد كيفيت ظهور سوشيانس و چگونگى اداره جهان مى پرسد، جاماسب حكيم ، شاگرد زرتشت توضيح مى دهد:
((سوشيانس (نجات دهنده بزرگ جهان ) دين را به جهان رواج دهد، فقر و تنگدستى را ريشه كن سازد، ايزدان را از دست اهريمن نجات داده ، مردم جهان را همفكر و هم گفتار و هم كردار گرداند)).
ادامه مطلب

سیستم عامل گوگل کروم


خبر عرضه سیستم عامل شرکت گوگل موسو به «کروم» بسیاری از کارشناسان را به گمانه زنی درباره تأثیر این اقدام بر سرنوشت سیستم عامل هایی مانند ویندوز ومکینتاش(ساخت شرکت های مایکروسافت واپل)وادار کرده است.
برخی صاحب نظران معتقدند،همانطور که سیستم عامل آندروید گوگل نتوانست تهدیدی جدّی برای تلفنهای همراه آیفون بوجود آورد،سیستم عامل کروم هم چندان مکینتاش را به خطر نخواهد انداخت.بخصوص که اپل بازار تثبیت شده کوچک خود را دارد که ازکیفیت استثنایی محصولات ونرم
افزارهای آن راضی هستند؛ امّا در مورد مایکروسافت اوضاع متفاوت خواهد بود.
ِّ««گوگل در پی تسخیر جایگاه مایکروسافت
باید توجه داشت که استراتژی بازاریابی گوگل،مایکروسافت را هدف گرفته است نه اپل را.مرور عملکرد گوگل در ماه های اخیر نشان میدهد که این شرکت از دو جبهه به غول نرم افزاری جهان حمله ور شده است؛یکی جبهه مرورگرها که حاصل آن عرضه مرورگر «کروم» و دیگری جبهه سیستم عامل که نتیجه اش طراحی سیستم عاملی به همین نام«کروم» است،که زمان دقیق ورود آن به بازار مشخص نیست.با توجه به دشواری ها وهزینه های مهاجرت از ویندوز xp به ویندوز 7وهمین طور ضعف عمومی مایکروسافت در طراحی محصولاتی با تحولات پرشتاب دنیای وب همراه باشند،گوگل میتواند بتدریج بخشی از بازار مایکروسافت را از آن خود کند.قدرت گرفتن مایکروسافت به دورانی بر میگردد که وب هنوز قدرت امروز خود را کسب نکرده بود واز نرم افزارهاوخدمات آنلاین تحت وب خبری نبود؛امّا بخش عمده ای از توانایی های سیستم عامل کروم گوگل تحت وب ارائه میشود.از سوی دیگر،اپل اگر چه به این تحول توجه کرده،امّا روی ارائه خدمات آنلاین سرمیه گذاری چندانی نکرده و بیشتر در پی عرضه سخت افزارهای جذاب است.لذا فرصتی طلایی برای گوگل پدید آمده که اقتدار مطلق مایکروسافت را کاهش دهد
««توجه به تحولات عصر دیجیتال
باید توجه داشت ما در زمانه ای زندگی می کنیم که عادات و شیوه زندگی مردم،متأثر از فناوری های نوین،به سرعت در حال تغییر است.مردم روز به روز از تلویزیون بیشتر فاصله می گیرند وحتی برای مشاهده فیلم و سریال،به وب متوسل می شوند.در چنین دورانی،عصر سیستم عاملهای سنتی مانند ویندوز و مک به سرعت سپری میشود و گوشیهای هوشمند وتعاملی مانند آیفون وپالم ونرم افزارهای آنلاین توجه مردم را به خود جلب می کنند.
گوگل هم اکنون ده ها خدمات آنلاین را راه اندازی کرده که بسیاری از آنها جایگزین مناسب برای نرم افزار های مشهور کاربردی محسوب میشوند و حتی بخشی از وظایف سیستم عاملهای مشهوری مانند ویندوز را انجام میدهند.با عرضه سیستم عامل کروم،گوگل رایانه های شخصی و نت بوکها وگوشی های همراه مردم را فتح خواهد کرد.
بهر حال باید منتظر ماند ودید که آیا گوگل میتواند باز هم مایکروسافت را به غقب براند یا اینکه غول کهنه کار برای رهایی از این وضعیت به استراتژی نوینی متوسل خواهد شد.


ادامه مطلب

۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

Tablet PC چیست ؟

Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را میدهد که به جای موس و کیبرد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.
Table PC ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل میشوند. شکل لوح مانند این کامپیوتر ها این امکان را میدهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.
Slate : یا لوحی. نوعی از این خانواده که فاقد کیبورد هستند. هرچند که امکان اتصال جداگانه کیبورد USB یا بلوتوث به آنها وجود دارد. این نوع معمولا دارای نمایشگر از نوع LCD با سایز بین 8.4 تا 14.1 اینچ هستند و به عنوان کامپیوتر کار در شغل های ایستاده مانند پزشکی - آموزش و .. بسیار استفاده میشوند.
Convertibles : انواع Convertible یا همان قابل تبدیل Tablet PC یک بدنه اصلی دارای کیبورد و یک نمایشگر دارند. این نوع شباهت زیادی به لپ تاپ های پیشرفته دارد و اغلب بزرگتر و سنگین تر از نوع Slate هستند. اغلب نمایشگر از طریق یک مفصل به بدنه متصل است. این مفصل به نمایشگر این امکان را میدهد که 180 درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روی بدنه و کیبورد قرار بگیرد در این حالت همانطور که در تصویر ملاحظه میکنید یک صفحه تخت قابل نوشتن ایجاد میشود. این قابلیت یک نقطه ضعف هم برای این نوع کامپیوتر محسوب میشود. زیرا این انواع در محل مفصل خود ضعیف هستند و به راحتی آسیب میبینند.البته انواعی از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.
این نوع از Tablet ها در حال حاضر مشهورترین نوع در میان دیگر انواع هستند به دلیل اینکه به افرادی که هنوز به استفاده از قلم یا دست برای کار با کامپیوتر عادت ندارند این امکان را میدهد تا بتوانند از کیبورد استفاده کنند.
Hybrid : مدل های هیبرید یا دو رگه انواعی هستند که خصوصیات Slate ها و Convertible ها را با هم دارند. این انواع دارای یک کیبورد هستند که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. نوع دو رگه نباید با انواع Slate که دارای کیبورد قابل جدا شدن هستند اشتباه گرفته شود. کیبورد های قابل جدا شدن انواع Slate قابلیت چرخش و تبدیل به یک کامپیوتر شبیه Convertible ها را ندارند.
استفاده ازTablet ها روز به روز در حال گسترش است و با آمدن ویندوز ویستا مدل های جدید مجهز به این سیستم عامل هستند. قیمت این نوع کامپیوتر نیز در حال کاهش است و میتوان با قیمتی کمی بیشتر از یک لپ تاپ .یک Tablet PC خریداری کرد.
منبع ؛ سایت نارنجی
ادامه مطلب

محل قرار گیری لینک باکس زمزار و سیستم تبادل بنر







 
ساخت سال 1388 عصر ارتباط.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده